4Na najbliższej sesji Rady Miejskiej w Nowogardzie (piątek, 27 lutego br.) czeka radnych ogrom pracy.

Oto porządek jej obrad:

1. Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.

2. Zgłoszenie wniosków do porządku obrad.

3. Przyjęcie protokółów z sesji Rady Miejskiej w dniu 29 stycznia 2015 roku i 11 lutego 2015 roku.

4. Informacje Przewodniczącego Rady.

5. Interpelacje, wnioski i zapytania.

6. Sprawozdanie Burmistrza Nowogardu z działalności pomiędzy sesjami.

7. Przyjęcie uchwał w sprawie:

a) zmiany uchwały w sprawie ustalenia liczby członków stałych komisji Rady,

b) zmiany uchwały w sprawie wyboru członków stałych komisji Rady,

c) wyznaczenia przedstawicieli do Stowarzyszenia Gmin Polskich Euroregionu Pomerania w Szczecinie,

d) wyznaczenia delegata gminy do Związku Miast Polskich,

e) wyznaczenia delegata gminy do Celowego Związku Gmin R-XXI,

f) wyznaczenia przedstawiciela do Zachodniopomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej w Szczecinie,

g) przyjęcia Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Gminie Nowogard na lata 2015-2017,

h) przyjęcia Gminnego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy w rodzinie na w gminie Nowogard na lata 2015-2018,

i) przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt dla gm. Nowogard na rok 2015,

j) przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowej taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę,

k) taryfy za zbiorowe odprowadzanie ścieków,

l) utworzenia odrębnych obwodów głosowania,

ł) zmian budżetu gminy Nowogard na 2015 rok,

m) zmian w budżecie gminy Nowogard na 2015 rok,

n) uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Olchowo”,

o) zmiany uchwały w sprawie ustalenia sieci przedszkoli i oddziałów przedszkolnych na terenie gminy Nowogard,

p) skargi na Burmistrza Nowogardu,

r) skargi na działania Burmistrza Nowogardu.

8. Przyjęcie planów pracy stałych Komisji Rady.

9. Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje, wnioski i zapytania.

10. Komunikaty.

11. Zakończenie obrad.

W jednym z punktów sesji „zmiana w budżecie gminy Nowogard na 2015 rok”, burmistrz zaproponował radnym wykonanie dwóch nowych parkingów na terenie miasta.

2015/02/23_nowe_parkingi/zielona
Pierwszy z nich miałby powstać przy ul. Zielonej, w okolicy nowych alejek nad jeziorem i nowo wyremontowanej fontanny, na rozjeżdżonym przez samochody zieleńcu.

W tym miejscu od dawna parkowane są samochody osób przyjeżdżających do Ośrodka Pomocy Społecznej (OPS), Zespołu Ekonomiczno Administracyjnego Szkół (ZEAS) czy do Referatu Edukacji, do okolicznych punktów handlowych a także do Spółdzielni Mieszkaniowej „GARDNO”.

Te miejsca parkingowe zostały zaplanowane już w roku 2011, gdy powstawała koncepcja nowych parkingów na terenie miasta Nowogard.

2015/02/23_nowe_parkingi/nadtorowa
Potrzeba nowych miejsc parkingowych powstała także przy przy ul. Nadtorowej, przy wejściu bocznym, w okolicy zakładu kamieniarskiego. O potrzebie parkingu w tym miejscu wielokrotnie informowali burmistrza mieszkańcy, korzystający z tego „dzikiego” parkingu podczas Święta Wszystkich Zmarłych.
Zresztą okolice nowogardzkiego cmentarza są ubogie w miejsca parkingowe, a zwłaszcza w okresie wspomnianych już świąt, o czym mógł się przekonać chyba każdy z mieszkańców gminy.

Co prawda z każdej strony cmentarza powinny być miejsca parkingowe, ponieważ groby nowogardzian są w różnych częściach nowogardzkiego cmentarza i każdy ma prawo do łatwego dostępu.

W obecnym budżecie gminy Nowogard na rok 2015 burmistrz zabezpieczył środki na budowę parkingów przy ul. Cmentarnej oraz ul. Mickiewicza. Tak więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby podobny parking powstał również przy ul. Nadtorowej.

Czy te parkingi w/w miejscach powstaną to w ostateczności zadecydują radni, ale jedno jest pewne: ludzie, parkowali, parkują i parkować będą. Czy nie lepszym więc rozwiązaniem byłoby uporządkowanie tych miejsc i stworzenie legalnych miejsc postojowych dla naszych mieszkańców, tym bardziej, że tereny potencjalnych parkingów są własnością gminy Nowogard, a pieniądze na ten cel burmistrz znalazł?

Czy w tych miejscach będziemy parkować nadal w błocie czy na porządnym parkingu, przekonamy się w piątek.

Będziemy informować mieszkańców na bieżąco odnośnie tych parkingów.

Piotr Suchy