Informuję, że w dniu 28 czerwca 2013 r. gmina Nowogard złożyła wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Szczecinie o dofinansowanie zadania polegającego na „Usuwaniu wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Nowogard”. Jest to trzeci etap usuwania azbestu z zabudowań zlokalizowanych na terenie naszej gminy. Od 2011 r. usunięto łącznie 28 ton płyt azbestowych z 21 nieruchomości pozyskując na ten cel środki z WFOŚiGW w Szczecinie w wysokości 28 661,42 zł. W tym roku do programu zgłosiło się 13 właścicieli nieruchomości w tym 6 z Nowogardu i 7 z terenów wiejskich gminy. Łączna ilość wyrobów azbestowych przewidywana do utylizacji to 1515,85 m2. Szacunkowy koszt zadania wynosi 20 648,44 zł.

Burmistrz Nowogardu
Robert Czapla