W sprawie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Modernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 2 w Nowogardzie – II etap”, nadzorująca z ramienia Wydziału Inwestycji i remontów Urzędu Miejskiego – kierownik Rita Mazurczak, informuje, iż w dniu 22.06.2018 r. nastąpiło otwarcie ofert. Zgodnie z art. 86 ust. 3 ustawy Pzp bezpośrednio przed otwarciem ofert Przewodnicząca Komisji podała kwotę 1.247.000,00 zł, jako kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W prowadzonym postępowaniu, w terminie określonym w SIWZ w § 6 ust. 4 oraz ogłoszeniu o zamówieniu opublikowanym w Biuletynie Zamówień Publicznych z dnia 07.06.2018 r. pod nr 569832-N-2018 do 22.06.2018 r. do godz. 09:00, wpłynęły oferty następujących wykonawców: firma KDI Sp. z o.o. ul. Krzywoustego, 70-244 Szczecin.

Gmina Nowogard przeznaczyła na sfinansowanie zamówienia środki w wysokości 1.247.000,00 zł. W budżecie Gminy Nowogard, dział 801, rozdział 80101, paragraf 6050 zabezpieczone są środki w wysokości 1.260.000 zł. Złożona oferta przewyższa posiadane środki o 228.598,60 zł. Rada Miejska w dniu 31.07.2018 r., zgodnie z wnioskiem burmistrza Roberta Czapli, zwiększyła środki do wysokości najkorzystniejszej oferty – uchwała Rady Miejskiej w Nowogardzie Nr LXVI/427/18 z dnia 31 lipca 2018 r. Niestety, z uwagi na fakt, iż wykonawca mógł rozpocząć prace najwcześniej z końcem sierpnia br.  większość prac wykonywana byłaby w okresie jesienno – zimowym, podjął decyzję o odstąpieniu od odpisania umowy. Jak informuje Ewa Żylak, dyrektor SP 2 w Nowogardzie, remont w okresie roku szkolnego stanowiłby utrudnienie dla uczniów. Wobec odstąpienia wykonawcy od podpisania umowy w najbliższym czasie, po unieważnienu aktualnego przetargu, zostanie ogłoszone kolejne postępowanie przetargowe. Szczegóły dostępne będą na stronie BiP Urzędu Miejskiego w Nowogardzie. (Rita Mazurczak, Ewa Żylak, opr.red.nws)