Wielkanocny Kiermasz Organizacji Pozarządowych.
Na stoiskach organizacje oferowały wykonane przez siebie przepiękne rękodzieła: ozdoby świąteczne, palmy wielkanocne, słodkie wypieki, wyroby garmażeryjne. Dużym powodzeniem cieszył się gorący żurek. Goście odwiedzający kiermasz otrzymywali sfinansowane przez Burmistrza Roberta Czaplę bony o wartości 15 zł do wykorzystania na stoiskach.
Na kiermaszu nie zabrakło również emocji związanych z rywalizacją. Burmistrz Robert Czapla przygotował niespodziankę w postaci nagród finansowych w kategoriach: najładniejsza palma wielkanocna – voucher o wartości 800 zł, najładniejsza pisanka wielkanocna – voucher o wartości 600 zł, najsmaczniejsza babka wielkanocna – voucher o wartości 400 zł.
Jury w składzie: Aneta Wysoszyńska, Robert Czapla, Kazimierz Lembas, nie miało łatwego zadania. Po długiej i burzliwej dyskusji jury postanowiło przyznać: I miejsce dla Koła Gospodyń Wiejskich w Błotnie „Jabłoń Antonówka” za 230-centymetrową, pięknie przystrojoną palmę wielkanocną, w kategorii najładniejsza pisanka wielkanocna zwyciężyło Stowarzyszenie Kultywowania Rękodzieła i Tradycji Ludowych „Na Poddaszu”, zwycięska wydmuszka wykonana była z jaja gęsiego techniką ażurową. Najtrudniej było z wyborem babki wielkanocnej, niestety zwycięzca mógł być tylko jeden. Zwyciężyła babka Cherry Lady Koła Gospodyń Wiejskich „Wojcieszynianki”.
Pozostałe organizacje otrzymały wyróżnienia w postaci voucherów na kwotę 300 zł.
Wszystkim serdecznie gratulujemy!
Elwira Druciarek
Wydział RLFKiS
- Szczegóły
Remont ulicy Rataja podzielona na 3 etapy
Ponieważ pytacie Państwo, co z ulicą Rataja, spieszymy z informacją, że jej remont zaplanowany został na 3 etapy. Związane jest to ze stanem i rodzajem powierzchni, z którą mamy do czynienia. I etap zakłada położenie nowej warstwy ścieralnej asfaltu na odcinku od skrzyżowania dróg przy posesji nr 15 do posesji nr 10. Jest to najprostszy ze wszystkich trzech etapów, ponieważ wystarczy wymiana jednej warstwy, tzw. ścieralnej.
Kolejny etap to przebudowa istniejącej drogi utwardzonej, zaś ostatni dotyczy odcinka, który stanowi drogę gruntową. Te dwa odcinki wymagają nie tylko pozwoleń, ale w przypadku odcinka gruntowego również dokumentacji inwestycyjnej wraz z wszystkimi prawnymi wymogami.
W trakcie realizacji odcinka I, burmistrz Robert Czapla zapewnił, że równolegle podjęte zostaną starania, by można było również wykonać II odcinek ulicy. Najwięcej czasu zajmie ostatni odcinek, ponieważ cała procedura (wykonanie dokumentacji inwestycyjnej, uzyskanie wszelkich pozwoleń, zabezpieczenie w budżecie wskazanej w dokumencie kosztorysowym kwoty na wykonanie inwestycji i ostatni etap to ogłoszenie przetargu na wykonanie inwestycji i podpisanie umowy z wykonawcą) może trwać 1.5 roku, jak przy każdej inwestycji.
Ulica Rataja na 2 odcinkach zostanie wykonana jeszcze w tym roku, zaś droga asfaltowa zamiast gruntowej powstanie nie wcześniej jak za 1.5 roku.
Prace ruszają już niebawem. O wszystkim będziemy informować na bieżąco.
ps
- Szczegóły
Rada Seniorów Gminy Nowogard powołana!
W dniu 14 marca br. w Urzędzie Miejskim w Nowogardzie Burmistrz Robert Czapla na I Posiedzeniu Rady Seniorów Gminy Nowogard powołał członków Rady Seniorów, którzy odbierając Akty Powołania ślubowali działać zgodnie z prawem oraz interesem mieszkańców, dla dobra i pomyślności środowiska seniorów. Po zakończeniu części oficjalnej Burmistrz Robert Czapla przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad, czyli wyboru Prezydium Rady Seniorów. W głosowaniu tajnym wybrani zostali: Stanisław Saniuk – Przewodniczący, Renata Stasiak – Wiceprzewodnicząca, Maria Dembińska – Sekretarz. Radni jednogłośnie przyjęli Uchwały dot. wyboru składu Prezydium, a Burmistrz Robert Czapla pogratulował kandydatom. Następnie, zgodnie ze statutem, dalsze prowadzenie posiedzenia objął Przewodniczący Rady Pan Stanisław Saniuk.
Rada seniorów to ciało kolegialne o charakterze konsultacyjnym, doradczym i inicjatywnym, które wspiera rady gminy w realizacji polityki senioralnej poprzez komunikowanie potrzeb osób starszych, opiniowanie i konsultowanie dotyczących ich decyzji lokalnych władz.
Obszar działania Rady Seniorów Gminy Nowogard obejmuje obszar Gminy Nowogard a w jej skład wchodzi 15 osób będących mieszkańcami gminy Nowogard. Członkowie Rady Seniorów pełnią swoje funkcje społecznie i są równi w prawach i obowiązkach. Posiedzenia Rady Seniorów odbywają się w sali posiedzeń Urzędu a kadencja Rady trwa 4 lata od dnia pierwszego posiedzenia.
Poniżej prezentujemy pełen skład Rady Seniorów Gminy Nowogard:
- Celina Chłopek
- Maria Dembińska
- Kazimiera Fecak
- Maria Górecka
- Witalij Grebieniuk
- Zbigniew Kaczor
- Barbara Mucha
- Bożena Nyk
- Kazimierz Rzewucki
- Stanisław Saniuk
- Renata Stasiak
- Józefa Szukalska
- Kazimiera Talaszek
- Jerzy Tębłowski
- Antoni Tomala
Gratulujemy wszystkim Radnym i życzymy udanej, pełnej aktywności kadencji.
Elwira Druciarek
WRLFKiS
- Szczegóły
Koniec z wybijającymi studzienkami
- Szczegóły
Hulajnogi już na ulicach Nowogardu
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią od 8 marca br. na ulice Nowogardu powróciły e-hulajnogi. Gmina nawiązała współpracę z globalnym liderem mikromobilności firmą TIER. Poruszając się e-hulajnogą i parkując ją, musimy przestrzegać przepisów oraz szanować innych uczestników ruchu. E-hulajnogą można jeździć wyłącznie w pojedynkę oraz zabronione są przejazdy po spożyciu alkoholu. Zaparkowany pojazd nie powinien blokować przejścia lub przejazdu, a zakazy parkowania oznaczone znakiem drogowym, obowiązują również kierowców hulajnóg. Na co dzień o porządek w przestrzeni miejskiej dba zespół operacyjny marki. Istnieje również możliwość samodzielnego zgłoszenia niepoprawnie pozostawionej hulajnogi za pośrednictwem infolinii w aplikacji TIER. Według obowiązujących przepisów, do jazdy na hulajnodze elektrycznej służy przede wszystkim droga rowerowa lub pas ruchu dla rowerów. Jeśli ich nie ma, dozwolone jest przemieszczanie się ulicą, o ile obowiązuje na danej przestrzeni ograniczenie prędkości do 30 km/h. Ponadto, maksymalna prędkość z jaką można się przemieszczać e-hulajnogą to 20 km/h. Użytkownik e-hulajnogi może poruszać się chodnikiem, gdy w danym miejscu nie ma ścieżki rowerowej, a limit prędkości na jezdni wynosi ponad 30 km/h. Należy pamiętać jednak, że użytkownik e-hulajnogi poruszający się po chodniku ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa pieszym i nie utrudniać im ruchu, a także, że powinien przemieszczać się z prędkością zbliżoną pieszym.
Z informacji otrzymanych od firmy TIER, aby zacząć jeździć e-hulajnogą należy pobrać aplikację, zarejestrować się i przypisać swoją metodę płatności. Następnie znaleźć e-hulajnogę na mapie lub na ulicy i odblokować ją skanując umieszczony na niej kod QR za pomocą aplikacji. Aby zakończyć jazdę, należy znaleźć bezpieczne miejsce do zaparkowania, opuścić podpórkę, otworzyć aplikację TIER i dotknąć przycisk "Zakończ przejazd". Minuta jazdy e-hulajnogą TIER kosztuje 0,69 zł, natomiast opłata za odblokowanie hulajnogi wynosi 3,00 zł.
Serdecznie zachęcamy Państwa do korzystania z tej wygodnej formy przemieszczania się po mieście, gdyż pojazdy te nie emitują spalin, co znacząco wpływa na lepszą jakość powietrza czy zmniejszanie się poziomu smogu.
Wydział GKMiOŚ
Anna Wojsznis
- Szczegóły
Chodnik w Karsku przekazany do użytkowania
Inwestycja została zrealizowana dzięki wsparciu Rządowego Funduszu POLSKI ŁAD a udział w uroczystości wzięli m.in. Burmistrz Nowogardu Robert Czapla, oraz Sołtys Sołectwa Karsk Jerzy Kubicki. To właśnie podczas ceremonii przecięcia wstęgi przez Sołtysa Karska chodnik został oficjalnie oddany do użytku.
- Szczegóły